کاشت ابرو طبیعی

156687_135

كمان ابروهای بالای چشمان آدمی با موهای طبیعی زیباتر است یا یك رنگ مصنوعی و خسته كننده به نام تاتوی ابرو؟

قضاوت كردن در مورد این سؤال كه تاتو ابروها با رنگ بهتر است یا كاشت ابروها با موهای طبیعی و زنده كار سختی نیست. چه كسی میپذیرد ابروهایی با موهای طبیعی و زنده و قابل رشد كه قابل اصلاح كردن، قابل تغییر فرم دادن و قابل رنگ كردن است را با یك ابروی نقاشی شده با رنگهای تاتو و هاشوری كه خیلی زود در شخص ایجاد خستگی و یكنواختی میكند، عوض كند. حتی برای كسانی كه قبلا تاتوی ابرو كرده اند خبری خوشحال كننده داریم و آن هم این است كه میتوانند روی این تاتوی قدیمی کاشت ابرو طبیعی انجام دهند. یعنی به جای تحمل كردن این تاتوی یك فرم و بی روح یا چند بار تاتو كردن روی تاتوی قبلی، امروزه با استفاده از تكنیكها و متدهای مدرن و جدید و حرفهای كه توسط بهترین و باتجربه ترین متخصصان كاشت ابرو كه تعداد بسیار فراوانی پیوند ابرو انجام داده اند، میتوانند روی تاتویشان موهای طبیعی بكارند و صاحب ابرویی طبیعی و زنده شوند.

محدودیت های کاشت ابرو طبیعی

محدودیتها و مشكلاتی كه در كاشت ابرو وجود دارد عبارتند از :

1. موها معمولا ازسر برداشته می شوند بنابراین سرعت رشدشان مانند همان موی سر است و بلند می شوند و باید هر2هفته یكبار كوتاه شوند وهمچنین ازنظر جنس وضخامت ورنگ كاملا همرنگ موی ابروها نیستند ولی امكان دارد به مرورزمان تا حد زیادی شبیه موهای ابرو گردند . ولی این مطلب همیشه رخ نمی دهد.

2. فاصله موهای كاشته شدن بیشتر از موهای طبیعی ابرو هستند . البته باتكرار جلسات پیوند می توان این فاصله ها را كمتر كرد . این در مورد كسانی كه تاتو دارند و روی تاتو مو کاشت ابرو طبیعی میدهند مشكلی ایجاد نمی كند زیرا تاتو این فاصله ها مخفی می كند .

3. موهای ابروی طبیعی نسبت به پوست حالت خوابیده داشته و زاویه این خواب بسته به موضع ابرو 10تا600درجه است . كاشت تاج ابرو مشكل خاصی ندارد زیرا دراین منطقه زاویه خروج موها ازپوست حداكثرمی باشد ولی هر چه به سمت انتهای ابرو می رویم بدلیل كمتر شدن زاویه فوق وخوابیده تر شدن موها ،به كاشت موها ازنظر تكنیكی مشكل ترمیشود .

بطوریكه در دم ابرو به سختی می توان موها را عینا با خواب طبیعی هر ابرو كاشت . راه جلوگیری از بروز این شكل مصرف بند فشاری بمدت 2 هفته بعد از عمل می باشد . همچنین چرب كردن موهای ابرو باعث خوابیده تر شدن ابروی كاشته شده می شود .

4. بدلیل جابجائی موها از پوست سر به ناحیه ابرو و دسترسی كه به پیاز موها دارد می شود موهای كاشت شده 2 ـ 4 هفته پس از كاشت دچار ریزش شده لذا فرد بایستی حداقل 3 تا 6 ماه صبر كند تا موها مجددا رشد كنند .

سوالات متداول

چه افراد واجد شرایط  پیوند ابرو و مژه هستند؟

معمولا افراد با ابروهای تکه ای یا ظریف و با تراکم کم واجد شرایط کاشت ابرو طبیعی و مژه هستند. البته میزان موفقیت در پیوند ابرو بستگی به توانایی جراح و تیم او دارد.

در عین حال پیوند ابرو برای بیماران دچار نقص ابرو مناسب تر است و برای بانک مو می توان از موهای پشت گردن و نقاطی از بدن که ضخامت کمتری دارند استفاده کرد. کاشت مژه نیز قابل انجام است ولی بسیار مشکل و پر دردسر است و نتایج هم به اندازه کاشت رضایت بخش است.

آیا از موی نواحی دیگر( به جز پشت و اطراف سر) هم می توان به عنوان منطقه دهنده استفاده کرد؟

موهای مناطق مختلف بدن دارای تفاوت های ساختاری و اساسی با یکدیگرند بنابراین نمی توان از موی هر ناحیه از بدن به جای موی سر استفاده کرد و بهترین مو برای کاشت درمناطق طاس سر، موی ناحیه مشخصی از پشت و اطراف سر است.

آیا موهای کاشته شده قابل رشد هستند ؟

بله خصوصیان این موها مثل سایر موها هستند و رفتاری که با سایر موها داریم با این موها نیز می توان داشت. فقط طی ماه اول پس از کاشت مو نباید موها را رنگ یا فر کرد. حتی ریش وسبیل کاشته شده در آقایان کاملا طبیعی و قابل اصلاح  و آرایش هستند.

مراقبت های قبل از عمل

۱) برای ۱۰ روز قبل (و بعد از) پیوند از مصرف عوامل زیر خودداری شود. مشروبات الکلی، داروهای مسکن و ضددرد مثل قرص آسپیرین، بروفن، ایندومتاسین (استامینوفن اشکالی ندارد)، قرص ویتامین E، داروهای ضدانعقاد خون مثل وارفارین و هپارین، سیر خوراکی و سیگار.

۲) در صورتی که داروی خاصی را به طور مرتب مصرف می کنید یا بیماری مهمی دارید حتما در جلسه مشورت ابتدایی، این موضوع را به پزشک اطلاع دهید زیرا در این موارد لازم است یک برگه مبنی بر بلامانع بودن انجام عمل جراحی کاشت موی طبیعی با توجه به نوع بیماری و دارویی که برای آن مصرف می شود از سوی پزشک معالج تان به کلینیک کاشت مو ارایه دهید. توجه داشته باشید که مصرف برخی داروها با انجام کاشت مو تداخل داشته و لازم است قبل از عمل استفاده از آن دارو را قطع کنید. بنابراین اگر طبق صلاحدید دکتر معالجتان نتوان استفاده از آن دارو را قطع کرد به این معنی است که کاشت موی طبیعی برای شما امکان پذیر نیست تا زمانی که بیماری تان خوب شده و نیازی به مصرف دارو نداشته باشید. تمامی سوالات و مشکلات احتمالی خود را که فکر می کنید با کاشت ابرو طبیعی فعلی شما ارتباط دارند قبل از انجام کار با دکتر مطرح کنید تا با اطمینان خاطروآرامش کار را شروع کرده و بعدا مشکلی برای شما پیش نیاید.

۳) قبل از انجام کار تمامی زیورآلات (انگشتر، گردنبند، النگو، گوشواره و…) و ساعت خود را دربیاورید. به دلیل اثر داروهای بی حسی و استرس عمل، رانندگی بلافاصله پس از عمل به صلاح بیمار نیست.







مشاوره رایگان شبانه روزی