درمان و رفع چین و چروک دور و زیر چشم با تزریق بوتاکس

چین و چروک‌های ایجاد شده در گوشه چشم‌ها که در اصطلاح به آن خطوط پاکلاغی گفته می‌شود، با گذشت زمان ایجاد شده و بر شرایط ظاهری صورت تاثیر شگرف دارند. این شرایط همچنین در نتیجه انقباض عضلات اطراف چشم‌ها در نتیجه لبخند زدن و نگاه کردن با چشمان نیمه باز ایجاد شده و در نهایت خطوط و چین و چروک‌های ریز بر روی صورت را به همراه دارند. این وضعیت همچنین با گذشت زمان تشدید می‌شود. خوشبختانه، امروزه روش‌های درمان غیر جراحی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توان وضعیت چین و چروک های اطراف چشم در ناحیه صورت را کاهش داده و درمان کرد. متخصصین ما در کلینیک زیبایی رازی از تزریق بوتاکس به نواحی اطراف چشم برای حداقل کردن ظاهر خطوط و چروک دور چشم استفاده کرده و به این ترتیب به بازیابی ظاهر جوان‌تر و جذاب‌تر برای فرد کمک می‌کنند.


حتی با استفاده از بهترین روش‌های پیشگیرانه، چرو کهای دور چشم یا خطوط پنجه کلاغی باز هم می‌تواند بر روی صورت ایجاد شود. به هر حال، متخصصین ما در کلینیک زیبایی رازی آماده ارائه مشاوره درباره بهترین روش‌های درمان قابل استفاده برای رفع این مشکل هستند. یکی از جدیدترین روش‌های قابل استفاده در این رابطه تزریق بوتاکس است که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا می‌باشد.
تزریق بوتاکس برای سال‌های طولانی است که برای درمان مشکلات ظاهری و چین و چروک‌های صورت برای افراد استفاده می‌شود و نتایج حاصل از آن شگفت‌انگیز می‌باشد. در حقیقت تزریق بوتاکس می‌تواند به صورت موقت باعث فلج شدن عضلات صورت شده و با جلوگیری از ایجاد انقباض، چین و چروک‌های صورت را از بین ببرد. در حقیقت تزریق بوتاکس یک روش درمان جدید است، اما استفاده از آن فقط در سال‌های اخیر برای درمان چروک های دور چشم مورد تایید قرار گرفته است.
در صورتی که شما به دنبال تزریق بوتاکس برای رفع خطوط اطراف چشم‌های خود هستید، متخصصین ما در کلینیک زیبایی رازی می‌توانند از روش‌های درمان مناسب به این منظور استفاده کنند. با مطالعه مطلب زیر شما می‌توانید اطلاعات لازم را در این رابطه به دست آورید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی جلسه ملاقات هم اکنون با شماره‌های 02188334029 – 02188333259 تماس حاصل نمایید.

خطوط دور چشم (خطوط پاکلاغی) چیست؟


خطوط پاکلاغی خطوط ریز در ناحیه صورت هستند که اغلب در گوشه چشم‌ها ظاهر می‌شوند. همانطور که از نام این خطوط مشخص است، در اکثر مواقع این چین و چروک‌ها شبیه پای کلاغ بوده و خطوط ریز از گوشه چشم به سمت گوش‌ها شبیه به پای پرندگان کشیده می‌شود. این خطوط اغلب اولین نشانه‌های پیری بر روی صورت بوده و با گذشت زمان تشدید می‌شوند. چروک زیر چشم مشابه بسیاری از سایر خطوط ریشه در شرایط سنی فرد دارند، اما الزاماً نیازی به تحمل کردن آن‌ها بر روی صورت نیست. در حقیقت امروزه از بسیاری روش‌های مختلف می‌توان برای کاهش و از بین بردن چین و چروک های دور چشم و حفظ بازیابی جوانی و زیبایی ظاهری صورت فرد استفاده کرد.

تزریق بوتاکس چیست؟


بوتاکس یک ماده شل کننده عضلات است که برای سال‌های طولانی است توسط چشم‌پزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اخیراً، پزشکان از تزریق بوتاکس برای اصلاح خطوط و چین و چروک‌های ایجاد شده روی صورت به خاطر استرس و افزایش سن استفاده می‌کنند. این روش مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است که از طریق آن امکان درمان چروک چشم متوسط تا شدید برای افراد زیر 65 سال و نیز رفع خطوط پیشانی، خطوط دور چشم، و خطوط اطراف دهان برای بیماران در تمام سنین وجود دارد.

رفع خطوط دور و زیر چشم با تزریق بوتاکس چگونه انجام می‌شود؟


به خاطر اینکه چین و چروک‌های اطراف چشم‌ها در واقع چین و چروک‌های دینامیک هستند، این خطوط اکثراً زمانی ایجاد می‌شود که عضلات صورت حرکت کرده و فعالیت نمایند. در حقیقت بوتاکس چروک دور چشم به این دلیل موثر است که تزریق آن می‌تواند از انقباض عضلات جلوگیری کند. به این ترتیب هنگامی که در نتیجه تزریق عضلات ایجاد کننده چروک های اطراف چشم منقبض نشوند، ناحیه تحت درمان صاف باقی مانده و چین و چروک در آن ایجاد نمی‌شود.
هنگامی که فرد برای درمان چروک های دور چشم با متخصص زیبایی ملاقات می‌کند، پزشک به دقت محل اعصاب تاثیر گذار بر ایجاد خطوط را در نواحی اطراف چشم و شقیقه مشخص می‌نماید. به این ترتیب با گذشت یک هفته از تزریق، فرد متوجه می‌شود خطوط اطراف چشم‌های وی کمتر جلب توجه کرده و با نشان دادن احساسات در ناحیه صورت کمتر تشکیل می‌شوند. این نتایج می‌تواند بین 4 تا 6 ماه دوام و ماندگاری داشته باشد و بیمار می‌تواند از جلسات درمان ترمیمی در هنگام از بین رفتن تاثیر درمان و تشکیل مجدد خطوط و چین و چروک بر روی صورت خود استفاده نماید.

شرایط مورد انتظار بیمار در طول درمان چگونه است؟

در این شرایط با استفاده از یک سوزن بسیار ریز، بوتاکس به عضلات خاص که باعث ایجاد خطوط و چین و چروک‌های ریز بر روی صورت می‌شود، تزریق می‌گردد. این درمان معمولاً به حدود 10 دقیقه زمان نیاز دارد. درد بیمار در این شرایط حداقل بوده و معمولاً نیازی به استفاده از داروی بی‌حسی برای آن نیست. به این ترتیب بلافاصله پس از درمان، فرد می‌تواند فعالیت‌های عادی خود را دوباره آغاز نماید.

چه مدت نتایج این درمان دوام و ماندگاری دارد؟

این نتایج معمولاً 3 تا 4 ماه دوام و ماندگاری داشته و پس از این مدت به تدریج از بین می‌رود. به هر حال در صورت استفاده از این درمان برای چندین مرحله، نتایج آن می‌تواند به مدت بیش از 4 ماه نیز دوام و ماندگاری داشته باشد.

عوارض جانبی نتایج این درمان چیست؟

عوارض جانبی تزریق بوتاکس معمولاً خفیف و موقتی هستند. در این شرایط فرد ممکن است با مقداری کبودی در ناحیه تحت درمان مواجه شود. در موارد بسیار نادر، بدن ممکن است مواد آنتی‌بادی در برابر پروتئین موجود در بوتاکس منتشر کند. در اینگونه مواقع، تزریق بوتاکس احتمالاً اثربخشی خود را از دست خواهد داد. در موارد نادر، این درمان می‌تواند با افتادگی محدود یک پلک یا ایجاد عدم تقارن در نشان دادن احساسات در ناحیه صورت همراه باشد. در صورت مواجه شدن با این شرایط، لطفاً فرد معالج خود را مطلع کنید تا به این ترتیب از روش‌های مناسب برای رفع مشکل استفاده شود. توجه داشته باشید در اکثر مواقع این شرایط یک مشکل موقتی بوده و با گذشت زمان از بین می‌روند.

پیشگیری از ایجاد چین و چروک های دور و زیر چشم


گاهی اوقات پیشگیری از ایجاد خطوط و چین و چروک در ناحیه صورت ساده‌تر از درمان آن‌ها پس از شکل‌گیری است. به این منظور می‌توان به نکات زیر توجه کرد:

  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز در ناحیه صورت جلوگیری کند. در حقیقت نه تنها نور خورشید می‌تواند به پوست آسیب وارد کند، بلکه علاوه بر این می‌تواند عضلات صورت را برای فرد به همراه داشته باشد (به خاطر نگاه کردن با چشمان نیمه باز در مواردی مثل قرار گرفتن در معرض نور خورشید). به همین خاطر لازم است تا حد ممکن از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری گردد. همچنین استفاده از کرم ضد آفتاب، استفاده از کلاه، و عینک آفتابی از روش‌های دیگر برای کاهش خطوط و چین و چروک‌های پوست هستند. علاوه بر این اجتناب از نور خورشید می‌تواند از ابتلا به سرطان پوست نیز جلوگیری نماید.
  • تمیز و مرطوب نگه داشتن پوست می‌تواند به حفظ سلامت پوست کمک کند. به این منظور لازم است مراقبت کافی از پوست وجود داشته و به این ترتیب از ایجاد چروک اطراف چشم جلوگیری گردد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات و توصیه‌های لازم در این رابطه می‌توانید به این کلینیک مراجعه کرده و در جلسات مشاوره با متخصصین ما شرکت نمایید. متخصصین ما همواره آماده ارائه اطلاعات و خدمات لازم در ارتباط با مشکلات پوستی به افراد هستند.
  • انجام تمرین‌های حرکتی در حقیقت فعالیت‌های ورزشی فقط برای عضلات مناسب نیستند. به عبارت دیگر ورزش کردن می‌تواند جریان خون در پوست را افزایش داده و باعث بهبود فرآیند اکسیژن‌رسانی و تامین مواد مغذی مورد نیاز برای پوست شود.

هزینه درمان چین و چروک دور چشم چقدر است؟


پزشکان از شرایط خاص هر بیمار برای ارائه توصیه‌ها و استفاده از روش‌های درمان مناسب برای آن‌ها استفاده می‌کنند. این شرایط به معنی این است که هزینه این درمان فقط پس از جلسه مشاوره و معاینه پزشک از وضعیت مشکل بیمار، صحبت کردن درباره اهداف درمان، و ایجاد یک برنامه درمان مناسب و منحصر به فرد قابل محاسبه است. به همین خاطر در صورت نیاز به کسب اطلاعات لازم درباره هزینه درمان هم اکنون با همکاران ما در این کلینیک تماس حاصل فرمایید.







مشاوره رایگان شبانه روزی