انواع ژل صورت: بهترین مارک فیلر خط خنده، لب ، گونه و چانه

انواع ژل صورت بهترین مارک فیلر خط خنده، لب ، گونه و چانه

راه‌های بسیاری برای آهسته سازی و مبارزه با پروسه طبیعی پیری پوست وجود دارد( از رژیم‌های سالم و متعادل و ورزش‌های منظم گرفته تا کرم‌های ضد چین و چروک و جراحی پلاستیک). موارد دوم نتایجی سریع و قابل مشاهده و در عین حال تهاجمی، پرخطر و با بازگشت پذیری سخت را برای ما فراهم می‌کنند. خوشبختانه افرادی که به دنبال کاهش علائم پیری پوست هستند، اکنون جایگزین‌های تخصصی به نام ژل‌های پوستی  را در اختیار دارند! در حقیقت روش‌ها جایگزین مناسبی وجود دارند؛ زیرا بازار امروزی مجموعه‌ای از انواع ژل‌های پوستی بافت نرم مختلف را ارائه می‌دهد، که مهم‌ترین آنها، مواردی هستند که یکی از مواد تشکسل دهنده زیر را دارا هستند:

  • هیالورونیک اسید
  • کلسیم هیدرودیل آپاتیت
  • پلی لاکتیک اسید
  • مکیروسفرهای پلی متیل- متاکریلات
  • پلی آلکیل آمید

هر یک از ژل‌های تزریقی پیشرفته خواص، مزایا، مضرات و اثرات منحصر به فرد خود را دارند. دانستن تفاوت بین آنها نه تنها برای پزشک بلکه برای هر فردی که قصد انجام عمل‌های درمانی جوان سازی پوست یا حجیم سازی سریع صورت یا عمل برجسته سازی با استفاده از محصولات ژل‌های درجه یک پوستی را دارد، امری مهم است.

هیالورونیک اسید 


 

ترجمه عکس ازبالا به پایین : تزریق ژل هیالورونیک اسید- لب‌ها را برجسته می‌سازد- چین و چروک‌ها را پر می‌کند- ظاهری جوان را بازمی گرداند- احساس ناخوشی کم- جلسات درمانی کوتاه

حتی اگر با دنیای درمان با ژل‌های تخصصی پوستی آشنا نباشید، احتمالاً راجع به ژل‌های هیالورونیک اسید شنیده‌اید. این ژل‌ها حاوی هیالورونیک اسید(ترکیبی فوق العاده که در بسیاری از قسمت‌های بدن انسان وجود دارد. از مایع اطراف چشم‌ها گرفته و در مفاصل ما نیز وجود دارد، تا بافت پوستی) هستند. این ماده نقش بزرگی در هیدراته و جوان نگه داشتن ارگانیسم دارد. در ابتدا به عنوان جایگرزینی برای کلاژن در نظر گرفته می‌شود؛ اما امروزه گزینه اول ژل‌ها پوستی در جهان از و تأییدیه از سازمان غذا و دارو را برای کاربردهای زیادی دارد.

ویژگی‌ها

هیالورونیک اسید موجود در ژل‌های ضد چیم و چروک بصورت مستقیم از بدن انسان استخراج نمی‌شود. این ماده طی یک فرایند زیست شکل گیری، ایجاد می‌شود و به همین خاطر عاری از هرگونه مواد حیوانی است. در عین حال، این ژل‌های تزریقی پیشرفته جوان کننده پوست، ۱۰۰٪ زیست سازگار و زیست تخریب پذیر هستند.

بهترین استفاده‌ها

از میان تمامی فیلرهای با ماندگاری بالا، آن‌هایی که حاوی هیالورونیک اسید هستند، تطبیق پذیرترین و ضد پیری‌ترین درمان‌ها هستند. اندازه ذرات ژل آن‌ها می‌تواند به راحتی افزایش یابد و متناسب با کاربردشان برای نواحی مختلف صورت و حتی بدن باشد. و همین علت آن است که چرا این این محصولات به سادگی برای جراحان زیبایی که برای تکیه کردن به هیالورنیک اسید در هر موردی، از اصلاح خط خنده سطحی تا بهبود برجستگی‌های صورت آزادی دارن، محبوب شده است. بسته به بافت و ساختار ژلشان، این ژل‌های بافت نرم نسل جدید به سه لایه اصلی پوست تزریق می‌شوند. هیالورونیک اسید، به علت خواص منحصر به فردش و از آنجایی که اثرات پرکنندگی، مرطوب کنندگی و قابلیت حفظ کلاژن پوست را از سه طریق جوان می‌سازد. بنابراین کاربردهای مختلفی دارد.

  • خطوط و چین و چروک‌های پوستی که را سرعت رفع می‌کند.
  • از دست رفتن حجم را بصورت موقتی اصلاح می‌کند.
  • خواص هیدراته کنندگی طبیعی دارد.
  • لب‌هایی برجسته می‌سازد و دارای اثرات تقویت کنندگی دارد و لب‌های باریک را اصلاح می‌کند.
  • برجستگی‌های صورت را بهتر نمایان می‌سازد.
  • یک برجسته سازی بینی، چانه و گونه بی خطر به ما ارائه می‌دهد.

مزایا‌

نتایج پس از تزریق هیالورونیک اسید، در مقایسه با روش‌هایی که تزریق کلاژن دارند، پایدار و طولانی مدت هستند. این نوع از محصولا کاملاً زدر بافت نرم حل می‌شوند و هیچ اثری از خود برجای نمی‌گذارند که باعث می‌شوند تا به طرز شگفت انگیزی بی خطر باشند. مدت دوام این ژل‌های ضد چین و چروک متفاوت است؛ اما معمولاً نتایج تا حداقل مدت ۶ ماه دوام دارند.

معایب

تنها نکته منفی راجع به تزریق هیالورونیک اسید این است که معمولاً نسبت به روش‌های جایگزین حاوی کلاژن، پرهزینه‌تر است.

برندهای مشهور ژل‌های هیالورونیک اسید

رستیلین، ژودرم، تئوسیال، بولوترو، پرنسس، رژنو، رژونیز

کلسیم هیدروهیل آپاتیت (CaHA)


کلسیم هیدروهیل آپاتیت یکی دیگر از موادی است که بصورت طبیعی در ارگان‌های انسانی وجود دارد. این ماده در استخوان‌های انسان یافت می‌شود و به همین خاطر خواص مشترک بسیاری با مواد معدنی دارد. کلسیم هیدروهیل آپاتیت ترکیبی است که سال‌ها در زمینه‌هایی مانند ارتوپدی و دندان پزشکی مورد استفاده قرار می‌گرفته که همراه با موفقیت بزرگی بوده است.

ویژگی‌ها

سازمان غذا و دارو بصورت رسمی استفاده از کلسیم هیدروهیل آپاتیت را بعنوان یکی از ترکیبات اصلی ژل‌های پوستی تأیید کرده است. این ژل‌های قابل تزریق حاوی میکروسفرهای کوچک غنی از کلسیمی هستند که با کربوکسی متیل سلولز (ماده‌ای بی خطر که از سلولز گرفته شده است) ترکیب شده است. کلسیم هیدروهیل آپاتیت طی فرایند بیوسنتتیک ساخته می‌شود و به همین خاطر حاوی هیچ گونه موادی با منشأ حیوانی نمی‌باشد.

بهترین استفاده‌ها

ژل‌های بافت نرم کلاس جهانی مثل رادیز که بر پایه کلسیم هیدروهیل آپاتیت ساخته شده‌اند، در درمان‌های ضد پیری که با هدف بهبود برجستگی‌های صورت انجام می‌شوند، از جمله عناصر مورد استفاده به حساب می‌آیند. آن‌ها بخصوص در ایجاد یک برجسته سازی بینی عالی، برجسته سازی فک و تقویت چانه مؤثر هستند. درست مانند تزریق ژل پلی لاکتیک اسید، این ژل‌ها ساخت کلاژن پوست را تحریک می‌کنند که آنرا به یک گزینه خوب برای بیمارانی که می‌خواند اسکارهای جوش‌ها را از بین ببرند یا افرادی که می‌خواهند چین و چروک‌های پیشانی‌شان را بدون انجام هیچ گونه عمل جراحی کاهش دهند، مبدل می‌سازد.

  • برجسته سازی متقارن صورت (بخصوص برای بینی، خط فک و برجسته سازی چانه)
  • از بین بردن سریع چین‌های بین بینی و لب
  • اصلاح تضمینی خطوط اخم
  • می‌توانند ظاهر صورت را بهبود ببخشند.

مزایا

از آنجایی که محتویات پایه کلسیم هیدروهیل آپاتیت هیچ گونه منشأ حیوانی ندارند و کاملاً توسط بدن انسان جذب می‌شوند و درمانی است که به کار بردن آن کاملاً بی خطر است. بیماران حتی نیاز به انجام تست‌های قبل از عمل ندارند و واکنش‌های حساسیتی و اثرات سو بسیار نادر هستند. به عنوان ماده‌ای که در ارگان‌های بدن انسان وجود دارد و سطوح کلاژن پوستی را بالا می‌برند، قدرتی فوق العاده در ایجاد ظاهر طبیعی خارق العاده ای دارد. اثرات معمولاً به مدت ۱تا۲ سال دوام دارند؛ زیرا ژل به جای دیگری مهاجرت.

معایب‌

گاهی اوقات یک مزیبت می‌تواند یک عیب نیز باشد. شاخص مهاجرت کم ژل و بافت سفت این محصول جوان سازی پوست که بصورت بالینی آزمایش ده است بدین معنی است که برای اصلاح نواحی از صورت مثل لب‌ها که تحرک زیادی دارند، گزینه مناسبی نیست. همچنین گزینه مناسبی برای درمان نواحی از صورت که در آن پوست بسیار نازک است، نیست؛ زیرا در صورتی که نزدیک به سطح پوست اعمال شود، ظاهری رنگ پریده به صورت می‌دهد. متاسفانه ژل‌های تزریقی کلسیم هیدروهیل آپاتیت نیز، در مقایسه با سایر راه‌های این دسته، گران قیت هستند.

برندهای مشهور ژل کلسیم هیدروهیل آپاتیت

رادیز

پلی لاکتیک اسید(PLA)


پلی لاکتیک اسید

 

پلی لاکتیک اسید یا PLA به مدت بیش از چهار دهه مورد استفاده قرار می‌گرفته است و کاربردهای فوق العاده خودش را دارد. این محصول برای ساخت روزانه محصولات زیست تخریب پذیری مانند بطری‌ها، پیچ یا ابزار پزشکی مثل بخیه‌های قابل جذب، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال‌های اخیر، پلی لاکتیک اسید راه خود را به دنیای پرینت سه بعدی و روش‌های زیبایی جوان سازی نسل جدید باز کرده است. دلیلی که پشت استفاده‌های متعدد از این پلیمر صنعتی وجود دارد، این است که این محصول در انواع مختلفی ارائه می‌شود که شامل پلی دی لاکتیک اسید (PDLA)، پلی دی آل لاکتیک اسید (PDLLA) و پلی آل لاکتیک اسید (PLLA) است. محصولی که در ترکیب ژل‌های پوستی با کیفیت وجود دارد، PLLA است.

ویژگی‌ها

ژل‌های PLLA، سننتیک هستند و همچمنین شبیه به ژل‌های هیالورونیک اسید هستند. این ژل‌ها نیز بصورت تزریقی وجود دارند؛ اما علاوه بر آن حاوی میکروسفرهای خاصی هستند. ارگانیسم انسانی این میکروسفرهای کوچک را به صورت اجسام بیگانه درک می‌کند و پوست را به سمت ساخت کلاژن بیشتری تحریک می‌کند(بخشی مهم است پوست که ویژگی‌های ضدپیری فوق العاده ای دارد). بنابراین تأثیر تزریق پلی لاکتیک اسید درمانی بیشتر تحریکی است تا پرکنندگی.

بهترین استفاده‌ها

پزشکان بالینی متخصص از درمان با ژل‌های منحصر به فرد PLLA ، تحت عنوان بالاکشیدن پوست با مایع یاد می‌شود. این بدین خاطر است که PLLA قدرت این را دارد تا نه تنها ساخت کلاژن را در پوست تحریک کند، بلکه علاوع بر آن ظاهر خطوط و چروک‌ها را کاهش دهد. این روش بخصوص برای بیمارانی که می‌خواند زیر پوستشان اندکی حجم اضافی کنند و نواحی فرورفته صورتشان را اصلاح کنند، مناسب است. برخی از بهترین استفاده‌های این ژل‌های فوق العاده تزریقی بافت نرم بر بهبود موارد زیر تمرکزاند:

  • گونه‌ها و گیجگاه فرورفته
  • چین‌های شدید بین لب و بینی
  • چین و چروک‌های پیشانی
  • خط اشک‌های فرورفته
  • خطوط خنده
  • تقویت لب‌ها

مزایا

یکی از واضح‌ترین مزیت‌های این نوع از محصولات ضدپیری، خواص افزایش دهندگی کلاژن است که ظاهر تضمینی طبیعی ایجاد می‌کند و خبری خوب برای آنهایی است که به دنبال لذت بردن از برجسته سازی فوری لب هستند که ظاهری متعادل و متقارن را تضمین می‌کند. از انجایی که این روش میزان اثرات جانبی کمی دارد، بسیار امن است. بسیاری از ژل‌های این دسته، مدت اثری حدود ۲ سال دارند که این محصولات قابل تزریق بافت نرم نیمه دائمی را طولانی الاثر می‌کند.

معایب

حداقل ۳ جلسه تزریق برای اینکه بیمار متوجه تغییری شود، لازم است. ممکن است برای افرادی که به دنبال یک راه حل پایدار ضد چین و چروک می‌گردند، یک بازگشت و تنزل وجود داشته باشد.

برندهای مشهور پلی لاکتیک اسید

اسکالپچورا، آستفیل

میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA)


میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات

 

درست مانند پلی لاکتیک اسید، PMMA یا پلی متیل متاکریلات، که اسم کامل آن است، برای مدتی است برای منظورهای متفاوتی از جمله ساخت روکش‌ها، وسایل، لنزهای چشمی و حتی دندان، مصنوعی و آکواریوم، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان یک ژل پوستی این محصول از محبوبیت کمتری برخوردار است؛ زیرا در مقایسه با سایر ژل‌ها کمتر تطبیق پذیر است.

ویژگی‌ها

گرچه به آنها ژل‌های PMMA پوستی گفته می‌شود؛ اما در اکثر موارد، یک پنجم از ساختار آنها از میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات ساخته شده است. و تقریباً حدود ۸۰٪ آن‌ها از کلاژن ساخته شده است. به همین علت است که آنها تاثیرات جوان کنندگی پوستی قدرتمندی دارند که بسیار با دوام است؛ تا حدی که این محصولات زیبایی پیشرفته نیمه پایدار هستند.

بهترین استفاده‌ها

بنابر بافت متراکم آنها و حضور میکروسفرها در ژلشان این ژل‌های بافت نرم انتخابی واضح برای درمان‌هایی هستند که موارد زیر را ارائه می‌دهند:

  • کاهش تدریجی چین‌های بین لب و بینی
  • از بین بردن موفقت آمیز چین و چروک‌های متوسط تا شدید
  • برجسته سازی قابل توجه لب
  • اصلاح مؤثر اسکارهای جوش‌ها

درحال حاضر تنها یک ژل PMMA وجود دارد که از سازمان غذا و دارو تأییدیه دارد و آن بلافیل است.

مزیا

این محصولات یک برتری بزرگ نسبت به رقبای خود که بر پایه پلی لاکتیک اسید هستند، دارند. آن‌ها برای پوست هم کلاژن و حجم ایجاد می‌کنند. گرچه افزایش کلاژن ایجاد شده توسط آنها، بصورت طبیعی تحریک نمی‌شود(بدین معنی که میزان کارایی آن ممکن است از یک بیمار تا بیماری دیگر متفاوت باشد)، اما خواص ضد پیری قوی‌تری دارند. به لطف فرمول غنی از کلاژن آن، این شاهکار کارخانه زیبایی مدرن به نواحی درمان شده، قوام خاصی می‌دهد و بافت پوست را بهبود می‌بخشد.

معایب

یک درمان ضدپیری با این نوع از مواد تزریقی، خطرها و اثرات سو بسیاری را برای بیماران از بین نمی‌برد. با این وجود همیشه احتمالی برای یک واکنش حساسیتی خفیف وجود دارد. بزرگ‌ترین عیب آن این است که این مخصول می‌تواند به راحتی موجب پر شدگی بیش از حد شود. ضخامت زیاد این ژل می‌تواند کنترل ماده تزریقی و قالب گیری خود ژل را سخت کند. از آنجاست که بیشترین نیاز به وجود یک جراح زیبایی دارای صلاحیت کامل وجود دارد. اغلب زمان‌ها، پزشکان بالینی فصلی ترجیح می‌دهند تا جهت بیش از حد نبودن نتایج، ژل‌های PLLA را در دو نوبت تزریق کنند. باید یک تکنیک خاص برای تزریق ژل بکاربرده شود؛ درغیر این صورت کاش ژل می‌تواند زیر پوست قابل رویت باشد. به علاوه برای اینکه کلاژن به نتایج مورد نظر برسد، تقریباً حدود ۳ هفته زمان لازم است.

برندهای مشهور ژل‌هایPMMA

بلافیل، آرته کول، آرته فیل

پلی آلکیلیمید ها


پلی آلکیلیمید، پلی مری است که در ساخت ژل‌های نیمه دائمی پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از آنجایی که تنها چین و چروک‌های پوستی عمیق تا شدید را مورد هدف قرار می‌دهند، انواع مختلفی از این محصول وجود ندارد. به علاوه آنها در عمل‌های برجسته سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی‌ها

مطمئن‌ترین ژل از این نوع حاوی چیزی کمتر از ۱۰٪ پلی آلکیلیمید است(معمولاً ۴٪) و بیشتر از آب تشکیل شده است. بنابراین، اغلب به آنها ژل‌های هیدروژل می گویند. جراحان پلاستیک آنها را از طریق یک تزریق زیر پوستی، زیر بی حسی موضعی، وارد می‌کنند.

بهترین استفاده‌ها

بافت این محصول قابل تزریق بیشتر با قوام و متراکم است که آنرا برای اصلاح افتادگی‌های شدید صورت و چین و چروک‌ها، ایده آل می‌سازد. ژل‌های پلی آلکیلیمید به چانه، گونه، و فک تزریق می‌شوند. از سوی دیگر نتایج برجسته سازی فوق العاده ای ایجاد می‌کنند.

  • ظاهر لب‌های باریک را تقویت می‌کنند
  • باعث برجسته سازی خطوط فک می‌شوند
  • باعث برجسته سازی چانه و گونه می‌شود
  • چین و چروک‌های شدید(افتادگی‌های شدید، چین‌های بین بینی و لب و غیره) را از بین می‌برد

مزایا

پس از تزریق به پوست، این ژل بسیار عالی، می‌تواند تا سال‌ها پایدار باقی بماند که نتایج طولانی مدت آنرا ضمانت می‌کند. به علاوه بیماران می‌توانند از جراخ زیبایی بخواهنز تا در هر زمانی آنها را بردارد. طی ۶تا۸ هفته پس از درمان، یک لایه از کلاژن اطراف ژل تشکیل خواهد شد که به طولانی شدن اثرات آن کمک خواهد کرد.

معایب

ژل‌های پلی آلکیلیمید بافت نرم نمی‌توانند برای خطوط نازک و از بین بردن چین و چروک مورد استفاده قرار بگیرند. به علاوه خطر ایجاد اثرات جانبی (مانند عفونت)، در آنها در مقایسه با سایر ژل‌های جوان کننده پوستی بیشتر است.

برندهای مشهور ژل‌های پلی آلکیلیمید

بیو آلکامید، آکوامید







مشاوره رایگان شبانه روزی